Sebinkarahisar-Altintop

21 oktober 2018 - Yelkovan, Turkije

We zijn vroeg vandaag; om 8.45 uur rijden we al weg. Het landschap is heel afwisselend met bossen, kale bergen maar ook veel landbouwgrond. We rijden een stuk langs het Kilickaya stuwmeer en dan een stuk langs de andere kant terug. In het meer zijn overal ronde bassins gelegd waar vis in wordt gekweekt.

Onderweg zijn regelmatig politiecontroles maar wij mogen steeds doorrijden. Je ziet ook vaak kunststof borden in de vorm van een politiewagen langs de weg staan. Soms zelfs compleet met blauw/rood knipperlicht; net echt.

We volgen TomTom want de kortste weg is hier niet altijd de beste hebben we intussen ontdekt. Als er alleen een zandpad is dan is dat op de kaart tot hoofdweg benoemd. In de loop van de morgen trekt het dicht en daarna begint het te regenen en dat blijft zo. Het landschap is dan wel mooi maar de dorpen en stadjes is niet veel. Veel lage flats met onderin winkeltjes. Het is allemaal niet erg goed onderhouden maar het is wel schoon.

We hebben vandaag bijna 500 kilometer gereden en zijn het een beetje beu. We gaan de snelweg af vinden vlakbij een stuwmeer een mooie overnachtingsplek.

Kilometerstand: 110674