Lipovac-Spielfeld

12 november 2018 - Orestiada, Turkije

Het is hier merkbaar vroeger licht. Het is weer zonnig en om 8.00 uur starten we al in richting Zagreb. We naar het Arene-center, een redelijk winkelcentrum. Ook hier weer veel geld gespaard. Een paar boodschappen gedaan en cappuccino met taart genomen.

We rijden verder naar het noorden en gaan in Varazdin de grens over naar Slovenië. Als we bij de eerste pomp een tolkastje willen kopen, wil dat door een te hnische storing niet lukken. Het is maar 100 kilometer en we besluiten dan maar over de tolvrije wegen te gaan. Leuke route door dorpjes en stadjes. Heel onverwacht gaan we ineens de grens over naar Oostenrijk. Ja, en voor je dan de autobaan op mag moet je een vignet/go-box hebben. Wat een gedoe is dat; je moet echt wel heel erg graag tol willen betalen. Na verschillende keren vragen komen we bij een tankstation in Spielfeld waar ze de kastjes hebben. Het kastje kost € 25 en je moet minimaal € 75 voorschot storten. Op zich niet erg maar wel slordig dat na 2 jaar je tegoed vervalt. We gaan de tolweg op en pakken de eerste parkeerplaats om daar te overnachten.

Kilometerstand: 115102