Dragoman-Lipovac

11 november 2018 - Orestiada, Turkije

We hebben lekker geslapen zo tussen de vrachtwagens. Om 8.30 uur starten we al. De grens is maar een klein stukje en om 9.15 uur zijn we er over. Het is zonnig en helder maar wel koud met 5 graden. Het eerste stuk van de route is een heel goede autobaan. Daarna volgt een minder goed stuk tweebaansweg maar die loopt wel heel mooi door de rotsen en bergwanden. Veel tunneltjes die uitgehakt zijn in de rotsen. En toen weer autobaan. Het schiet lekker op en ook in Belgrado hebben we geen oponthoud. De grens naar Kroatië gaat ook snel en uiteindelijk stoppen we om 16.00 uur in de buurt van Lipovac op de parkeerplaats bij een meer op een kilometer of 5 van de autobaan. Het staat er nog vol met auto’s maar een uur later is iedereen verdwenen en is het er heerlijk rustig. We mailen met restaurant Zigante om een tafel te reserveren voor maandag. En dat hebben wij weer: het is net die dag afgehuurd door een groep. Jammer maar dan gaan we zaterdag wel bij Arjan eten.