Rybaki - Tykocin

18 juni 2018 - Tykocin, Polen

P1070290Voor het eerst sinds we onderweg heeft het vannacht een beetje geregend. We hebben tot nu toe bijna alleen temperaturen van 25 graden en hoger gehad.

De dag begonnen met een rondje hardlopen. Leuk rondje langs het meer en door het bos gedaan. Ondanks de bewolking was het best al warm. Pas laat weggereden naar Bialystok. Dit is de laatste grote stad in Polen waar we door komen dus na het boodschappen doen naar de shopping malls. Jeans en sneakers gekocht. Daarna het centrum ingelopen. Door het park naar het Branickipaleis gelopen. Het paleis is wordt nu gebruikt door de universiteit. Na een bezoek aan de mooie Maria Hemelvaart Kathedraal hadden we alle bezienswaardigheden gehad. Het centrum van de stad is wel heel leuk. Zoals eigenlijk in alle Poolse steden is hier bijna alleen horeca. De winkels zijn allemaal geconcentreerd in grote winkelcentra in het buiten de stad. Zo midden op de maandag was er niet veel te doen maar ‘s avonds zitten de terrassen vol.

We wilden vandaag In de buurt van het Narew NP iets ten westen van Bialystok, een camping pakken. Alleen jammer dat er in de hele omgeving geen camping te bekennen is. We zijn dus doorgereden naar Tykocin en staan hier nu heel rustig op een grasveld bij de begraafplaats. Vandaag ook weer een stuk van de ooievaarsroute gereden. Overal op de hoogspanningsmasten langs de wegen en in de dorpen zie je ooievaars met jonkies.

Kilometerstand: 89929