Jeti Oguz-Chychkan

23 juli 2018 - Chychkan, Kirgizië

Vanmorgen lekker uitgeslapen. Daarna naar de 7 stieren gereden. Gelukkig was het licht nu beter dan gisteren. Voor het “Gebroken hart” was het licht minder. Ach ja, je kunt niet alles hebben. Onderweg water getankt bij de dorpspomp. Tot nu is het water van redelijke  kwaliteit dus we gebruiken nog geen drinkwater om te koken. Scheelt een hoop gesleep. In Kyzyl Suu op de bazaar boodschappen gedaan: 1 kilo frambozen en 1,5 kilo kersen voor € 3,50 en een hele gebraden kip voor € 3,75. Waarschijnlijk best duur voor hier. Ter vergelijking: een brood kost hier 20 Som (€ 0,25).

We reden redelijk dicht langs het Issyk Kul meer dus op een gegeven moment rechtsaf gegaan in de hoop daar ook uit te komen. Mis, we kamen bij een campus van de universiteit uit. Terug dus en een stukje verderop bij een bordje “camping” weer rechtsaf. Met meer geluk nu. We kwamen op een veldje met een strandje. En daar staan we nog. De hele middag was het een af en aan rijden van dorpelingen die hier komen zwemmen en blij verrast zijn met deze attractie in de vorm van een camper.

Aan de andere kant van het meer betrok de lucht en begon het later ook te regenen. Bij ons blijft het tot nu toe bij een beetje donder en een paar spatjes regen.

Kilometerstand: 96904

1. Hans:
    24 juli 2018
    Henk naar de dorpspomp geweest op de ezel?
  2. H. Bekker:
    26 juli 2018
    Viel mee Hans, kunt vrij dichtbij parkeren en naar de pomp lopen😁