Arbakuh-Shiraz

4 september 2018 - Shahrud, Iran

Om 9.00 uur vertrokken naar Shiraz. Het landschap is weer heel saai met af en toe een paar heuvels en stukken groen met vooral druiven. Dus ook druiven langs de weg. Omdat we een eind door het gas heen zijn rijden we Shiraz voorbij. Volgens iOverlander is daar een LPG-pomp. Niets te zien maar na een beetje rondvragen bleken we er voor te staan alleen was de poort dicht. Na een paar keer kloppen ging de poort open. En inderdaad een heel terrein vol met LPG in flessen. Volgens het gasmannetje was het gewoon appeltje, eitje. En ja hoor, klein motortje starten, grote gasfles overpompen in blauwe tank, blauw vat overpompen in camper. Het was wel een beetje eng systeem, echt zo’n zelfbouwgevalletje, niks TüV-geprüft. Bij het aansluiten en overpompen lekte er ook behoorlijk gas. Het gasvrouwtje nog even binnen laten kijken en een houten klompje en een ansichtkaart gegeven. Met een volle tank gas voor € 1,50 kunnen we er weer maanden tegen.

Terug naar het immigratiekantoor in Shiraz. Nu we besloten hebben om het rustiger aan te gaan doen gaan we proberen om het visum verlengen. Het kantoor was dicht dus morgen om 7.30 uur staan we weer voor de deur. We hebben geen zin om nu naar de camperplaats te haan en morgen weer terug dus parkeren we vlakbij op een pleintje bij het politiebureau. We stonden iets te dicht bij volgens een agent maar 3 meter verder stonden we helemaal goed.

Kilometerstand: 103304

1. Marcella van der Sluis:
    5 september 2018
    Soms moet je wat en worden gaandeweg de risico’s zichtbaar, ruikbaar en voelbaar.
    Een shaggie in de mondhoek van de vuller zou mij ook niet hebben verbaasd.
    Geen wonder dat wij van het gas af moeten.
  2. Gaby:
    6 september 2018
    Prachtige foto's!
  3. Loes en Piet van der Sluis:
    6 september 2018
    Hoi beiden,
    Ik lees jullie verhalen met zeer veel interesse! Wat een activiteiten. Benijdenswaardig maar voor ons absoluut onhaalbaar natuurlijk. Alleen het lezen ervan leidt al tot vermoeidheid aan deze kant...... Wat een inhaalrace was dat vandaag. Veel plezier verder!
    Groeten
    Loes en Piet