Alol’-Kunya

29 juni 2018 - Kunyinsky District, Rusland

Als een blok geslapen na de laatste, korte nacht. Op mijn wandelingetje vanmorgen kwam ik met een dame uit Moskou in gesprek die daar een huisje heeft. Dat ze Engels sprak maakte het een stuk makkelijker. Ze vond het helemaal geweldig om een buitenlander te ontmoeten en ook heel bijzonder dat wij haar land bezochten.

Om een uur of tien gestart in richting Velikyie Luki. Na een paar kilometer gestopt bij een leuk marktje. We hoeven hier geen honger te hebben, groente, vlees, kaas; het is er allemaal. Ook te koop: kleding, schoenen en gereedschap of kookspulletje. Gewoon C&A, Van Haren, Gamma en Blokker maar dan buiten.

Doorgereden naar Velikyie Luki en daar bij MTC een simkaart gehaald. Voor € 18 koop je 40 GB. Jammer genoeg is er vandaag geen voetbal. Daarna lekker taart met cappuccino. Met veel plezier de plaatselijke parfumerie gesteund.

De stad is niet echt mooi met uitzondering van het stukje langs de rivier. Veel betongebouwen zoals we uit films kennen. Wel leuke marktjes en heel vriendelijke, behulpzame mensen.

Na de stad nog een stukje doorgereden richting Moskou. Een lange saaie weg door landbouwgebied. Opvallend dat je hier nergens koeien ziet. Bij een tankstation een camperplaats gepakt voor de nacht.

Kilometerstand: 91112

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Robert:
    1 juli 2018
    Ik dacht dat jullie als groep moesten overnachten of is de reis officieel nog niet begonnen?