Zilupe-Alol’ (Rusland)

28 juni 2018 - Kunyinsky District, Rusland

Om 6.15 uur waren we bij grensovergang Terehova. Daar begon het grote wachten. Om ons te vermaken, moesten we steeds nieuwe of andere formulieren invullen. Of aan een bestaand formulier iets toevoegen/doorhalen.

Na 5 uur wachten mochten we Rusland in. Maar pas nadat de grenswachten alle kastjes opengetrokken hadden en overal foto’s van gemaakt hadden. Waarom? Misschien om ‘s avonds thuis te laten zien?

Bij een van de eerste tankstations de tank volgegooid. Leuk tanken bij een literprijs van € 0,61. De snelweg naar Moskou is een tweebaansweg, redelijk geasfalteerd en niet drukker dan een landweg bij ons. Je mag ook gewoon in de berm parkeren. Meteen als je de snelweg afgaat houdt het asfalt op.

Aan het begin van de middag zijn we naar een Russisch bungalowpark gereden om daar de nacht door te brengen. Leuke plek met een echt strandje aan een groot meer. Tegen dat het donker werd even naar het eind van het park gelopen. Echt zo’n oud park met aftandse huisjes. Gelukkig maar dat er nieuwe huisjes gebouwd worden. Er zijn ook plaatsen voor tenten en caravans, met elektriciteit; direct afgetapt van een stroompaal of verlengd en dan het stopcontact in de boom.

Kilometerstand: 90973

1. Jakkie:
    30 juni 2018
    Die grensmensen hadden vast een weddenschap. Eens kijken hoeveel papiertjes we ze in kunnen laten vullen tot ze achterdochtig worden;-)
  2. Kees Bosman:
    3 juli 2018
    Wat een drama om jullie zo lang zo laten wachten, een slof sigaretten wil wel eens helpen om ze vooruit te krijgen.

Goede reis verder, jullie genieten wel zo te lezen.