Adana-Degirmenli

27 oktober 2018 - Edikli, Turkije

Met een strak blauwe lucht beginnen aan onze rit naar Cappadocië. In een buitenwijk van Adana zit een Fiatdealer en die heeft een originele spiegel. Na een half uurtje kunnen we verder.

We rijden naar het noorden en tot Pozanti is het wel mooi maar daarna is het behoorlijk saai. In Nigde slaan we af naar het Eski Gümüsler-klooster. Op zoek naar een overnachtingsplaats komen we in Degirmenli terecht waar we een plekje vinden met mooi uitzicht.

We zijn net gesetteld als we bezoek krijgen van onze buurman voor vandaag. Hij accepteert een alcoholvrij biertje en gaat er lekker voor zitten. Het is een moeizaam gesprek als je elkaar niet verstaat. Gelukkig hebben we mobieltjes dus Henk en de buurman wisselen nummers uit. Kun je altijd even een belletje doen. De buurvrouw wordt gebeld en komt even later samen met hun dochter met een zak appels die als we het goed begrijpen uit zijn boomgaard komen. Ze willen niet binnenkomen en kort daarna stapt ook de buurman op. Een ding is zeker als ons vannacht iets overkomt kunnen we op de buurman rekenen.

Kilometerstand: 111716