Karatas-Adana

26 oktober 2018 - Edikli, Turkije

Als we opstaan schijnt de zon. We rijden op het gemak naar Adana en als we daar aankomen is het intussen 22 graden. Nadat we de housecar bij een supermarkt geparkeerd hebben, gaan we met de dolmus naar de stad.

In een groot park aan de Seyhan-rivier staat de Sabanci Merkez Camii, een preekschuur voor 28.500 mensen en met de hoogste koepel van Turkije. Het is tijd voor het gebed dus we gaan niet naar binnen. Vanaf hier kunnen we het belangrijkste monument van de stad zien, de Tas Köprü, een Romeinse brug met 16 bogen. De Ulu Camii heeft een mooi dak van allemaal kleine koepeltjes. En ook binnen is het wel mooi. Onderweg naar de bazaar komen we vanzelf langs de klokkentoren. De bazaar is de plek om een broek met een laag kruis te kopen: bloemetjes voor haar, effen voor hem.

Via het grote park langs de rivier lopen we terug naar de camper. Op het parkeerterrein spreekt een man ons aan. Het blijkt een politieman te zijn die denkt dat we heel primitief onderweg zijn en nodigt ons spontaan uit om bij hem thuis te overnachten. Gelukkig begreep hij later dat we alles aan boord hebben.

Bij het park is weinig parkeerruimte en in Adana geen camping dus we rijden naar een grote shopping mall (inclusief Mediamarkt en Ikea). In een hoek vinden we een rustige plek waar we kunnen overnachten.

Kilometerstand: 111489