Vilnius-Labanoras

25 juni 2018 - Riga, Letland

Gisteravond begon het te regenen. Vandaag heeft het afwisselend gemiezerd, geregend en gegoten en dat bij een temperatuur van 11 graden. We wilden gaan lopen in het Aukstaitija NP. Door het slechte weer hebben we plan B uit de kast gehaald: met de camper door het park. Het is een prachtig gebied met heel veel meren. En dankzij de vele regen doen de bomen het ook goed. Gewoon een beetje kriskras door het park gereden. Kleine dorpjes met overwegend oude houten huizen; soms netjes opgeknapt maar vaak ook in slechte staat. Alles wat een beetje van de hoofdweg afligt is alleen via onverharde wegen bereikbaar. Gezien de slechte toestand van de wegen en de regen hebben die stukken maar overgeslagen. Onderweg geprobeerd bij twee dorpswinkels broodjes te halen; troosteloze betonnen hokken met een inrichting van toen. Het bestaat daar vooral uit blikvoer en drank. Vooral zo min mogelijk bederfelijke waar.

Via Visaginas, een grijze, troosteloze stad met veel haveloze Russische flats, en Zarazai naar Egipte en daar de grens over naar Letland.

In Egipte moesten we weer een tolvignet. Om de zaak makkelijk te maken zat in het kantoortje iemand die geen buitenlands sprak. Dus Henk weer met handen en voeten een gesprek voeren. En ja hoor, dat lukte vrij snel; hij kreeg een vignet. Alleen een beetje jammer dat het maar voor 1 dag was i.p.v. voor 1 week. Dus weer terug en uiteindelijk konden we met het goede vignet op pad.

Door Daugavpils, net zo troosteloos, naar Kraslava gereden. Daar aan de rivier een plek voor de nacht gevonden. Met uitkijktoren. Afgesloten, maar toch.

Kilometerstand: 90652

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade