Issyk Kul-Karakol

21 juli 2018 - Chychkan, Kirgizië

Na de koffie even een rondje hardlopen. Dat was geen succes. Ook al was het nog vroeg het werd heel snel heel warm. Nog een poos lekker van het uitzicht op het meer genoten. Later de spullen gepakt en naar Karakol gereden. Vlak voor de stad gestopt bij een steenfabriek. Handgemaakte stenen met veel stro en weinig leem.

We waren onderweg naar de moskee maar we kwamen bij de bazaar uit. Het gewoel ingedoken en pas uren later hadden we de voorraad verse spullen aangevuld. Intussen had Henk ook even z’n haar laten knippen voor 100 Som (ongeveer € 1,25).

Daarna doorgereden naar de moskee. Een vreemd gebouw: het ziet er uit als een Boeddhistische pagode, de minaret heeft veel weg van een waarschuwingstoren van de brandweer. Bij de bouw van het houten gebouw zouden geen spijkers en schroeven gebruikt zijn. Overigens is dit de enige moskee die de Sovjet periode overleefd heeft.

We blijven in de stad zodat we morgen niet zo vroeg op moeten voor de veemarkt. Rustige plek gevonden op een paar honderd meter van de veemarkt. Anderen hadden dat idee ook dus er stonden al verschillende andere campers.

Kilometerstand: 96789