Artvin-Yesilköy

15 oktober 2018 - Mamkoda, Georgië

Gisteravond hebben we een beetje op een rij gezet wat we in Turkije nog willen doen. Dus vandaag vertrekken we een keer met een plan. We gaan naar Hopa aan de kust en vanaf daar volgen de kustweg naar Ardesan. We hebben niets nodig maar omdat het mooi weer is lopen we even de stad in. Lekker verse vis gekocht voor op de BBQ.

Na de lunchstop aan de Zwarte Zee slaan we af naar Kaplica. Het is een voor onze camper doodlopende weg door een kloof. We volgen de weg langs de rivier tot het einde. Op de hellingen in de kloof groeit heel veel thee. Vergeleken met Indonesië en India zijn de theestruiken erg laag, misschien 40 centimeter. Op de rivier kun je raften; langs de weg zitten tientallen bedrijfjes die dat aanbieden. Het lijkt de Ardennen wel. Er staat nu zo weinig water dat je een wandeling over de rivierbodem kunt maken. Onderweg weer veel duimpjes; we zijn blijkbaar goed bezig.

Het is heerlijk weer dus we stoppen lekker vroeg en parkeren aan de Zwarte Zee. Later steken we de BBQ aan en genieten van de visjes.

Kilometerstand: 109355

1. Marcella van der Sluis:
    15 oktober 2018
    Alle foto's van jullie vandaag met Apple TV op de TV bekeken.
    Wij hebben er van genoten.
    Goede voortzetting in Turkije.