Lake Bartogai-Charyn Canyon NP

18 juli 2018 - Karakol, Kirgizië

Om 5.00 uur liep de wekker af. Een half later begonnen we aan de 60 kilometer naar Charyn canyon. In Kokpek stond een bordje met een kraan. Om water te kunnen tanken moest je wel geduld heb want eerst moesten de dorpelingen hun tanden poetsen en zich wassen. Dat zou lang gaan duren, dus toch maar doorgereden.

De laatste 12 kilometer naar de canyon was een wasbordweg. Gelukkig zijn ze bezig aan een asfaltweg dus volgende keer is dat probleem opgelost. Om 7.30 uur ingecheckt in het park en een mooi plekje gevonden met uitzicht op de canyon. Meteen de wandelschoenen aan en de canyon in. De canyon is op deze plaats niet erg lang maar wel  heel mooi. De canyon komt uit op de rivier. Dinsdag was het ook hier noodweer geweest dus de rivier had veel water. In twee uur waren we heen en terug gelopen. De rest van de dag in een luie stoel onder de luifel gezeten. Beetje lezen, beetje foto’s uitzoeken.

Toen de zon ging zakken zijn we nog even naar het uitzichtpunt gelopen. Daar voorbij had je mooi zicht op de rotsformaties in de canyon. Mooi die rode rotsen in de lage zon.

We wilden net gaan borrelen met “de mannen” toen er een auto voorbij kwam. Hij reed langs de slagboom, raakte toen van de weg en bleef op de helling hangen. Je weet niet hoe de chauffeur er aan toe is dus Henk toch maar even kijken. Bleek een ladderzatte Belg te zijn. Nadat hij uit de auto geklommen was rolde hij zo de helling af. Gelukkig waren hij en zijn gids verder niet gewond. Het enige probleem was nog de auto ieder moment naar beneden kon vallen.

Kilometerstand: 96513