Gudauri-Ananuri

8 oktober 2018 - Ananuri, Georgië

Stralende zon en strak blauwe lucht als we opstaan. Het was een goed idee om gisteren nog een stuk te rijden, de bussen met dagjesmensen zitten nu achter ons. We stoppen bij een viewpoint. Officieel is dit het Russia–Georgia Friendship Monument, de kleurrijke mozaïeken zijn alleen al een stop waard. De route is bij dit stralende weer nog mooier.

In Stepansminda (of Kazbegi) houdt de weg voor ons op. We laten ons met een 4wd naar de Gergeti Trinity Church brengen, de mooist gelegen kerk van Georgië. In verband met wegwerkzaamheden is de route omgelegd; zelfs de 4wd heeft er op sommige stukken moeite mee. Het kerkje zelf is wel mooi maar vooral het uitzicht op de Kazbeg is prachtig. We kijken een poosje rond en beginnen dan aan de wandeling terug naar het dorp. Boven en beneden was het wel mooi maar door de wegwerkzaamheden waren de wandelpaden op het tussenstuk niet meer begaanbaar en ging de route gedeeltelijk langs de weg.

In het dorp nog even wat fruit gekocht en koffie gedronken en toen op het gemak de terugreis begonnen. Onderweg geluncht en daarna doorgereden naar Ananuri. We vinden onderaan het fort een mooie plek aan de rivier. Nog even een rondje door het dorp gedaan en het fort(je) bekeken. Een paar mooie huisjes gezien, opknappertjes, maar helaas iets te ver van huis. Ook hier lopen de koeien en varkens vrij rond in het dorp.

Kilometerstand: 108089

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Leen Geluk:
    10 oktober 2018
    Beste Henk en Tanny
    Ik kreeg van Kees jullie habibi-zijderoute-reislogger. Wat prachtig jullie verslag te lezen over Georgië. Arja en ik waren 2 weken terug een week in Tsiblisi. Veel dingen herkenden we, o.a jullie tocht naar Kazbegi, met de 4w omhoog, vanwege de wegomlegging een ongelofelijke tocht. Met een hele oude Lada omhoog. Maar boven wat een groots fenomenaal uitzicht en wat een indrukwekkende kerk. Georgië een belevenis. Vr groet Leen en Arja