Togus Bulak-Bishkek

31 juli 2018 - Biskek, Kirgizië

Heerlijk geslapen aan ons beekje. Om 8.45 uur starten we. We gaan naar Bishkek. Ook al zijn de steden hier minder omdat ze allemaal relatief nieuw zijn, we gaan toch even kijken. Langs de weg weinig aanbod vandaag, alleen wat meloenen en tomaten. Onderweg de gastank laten vullen; de komende maand hebben we weer koud bier. Na wat omzwervingen door afgesloten wegen, de camperplaats bij een hotel gevonden en de bus zo veel mogelijk in de schaduw geplaatst.

Met de taxi de stad in, want 5 km lopen bij deze temperatuur is niet echt aanlokkelijk. De sfeer in de stad is heel relaxed, geen gehaast of getoeter. Natuurlijke de bekende gebouwen en monumenten langs gegaan (de meeste nog in Sovjet-stijl) en uiteindelijk op de grote bazaar aangeland. Zoals gebruikelijk een levendige drukte. Het is dan ook de grootste bazaar van Bishkek.

We wilden lekker luxe gaan eten maar jammer genoeg waren de 2 restaurants die wij hadden uitgekozen gesloten. Dan maar naar de Duitse bierbrouwer, die zijn bier brouwt naar echt Bayerisch recept. Daar ook maar wat te eten besteld, degelijke Duitse kost met veel vlees. Met de taxi, met weer veel omzwervingen waardoor de prijs opliep van 150 Som naar 200 Som, terug naar de camper.

Kilometerstand: 97776

1. Hennie:
    1 augustus 2018
    Taxichauffeurs zijn nooit te vertrouwen 😆
  2. Charelly:
    1 augustus 2018
    Hoi Henk en Tanny.
    Afgelopen weekend jullie blog gekregen van Willem bij ons uitstapje.
    We hebben alles met veel plezier gelezen en de foto's bewonderd. Het is al een heel boekwerk geworden. Waarschijnlijk hebben jullie meer regen gehad dan in Nederland. Hier blijft het tropisch en gortdroog de komende week.
    Lieve groet Charelly
  3. Henny Capello:
    3 augustus 2018
    Hallo Tanny en Henk
    Nu pas jullie reisverhalen gelezen.... Wat een geweldige en indrukwekkende reis maken jullie en bij het lezen van de leuk geschreven verhalen en het zien van de prachtige foto's kan ik me een beetje inbeelden wat jullie zien en meemaken. Ik zal nu beslist jullie reis verder op de voet (niet letterlijk nemen hoor pfff) volgen.
    Veel liefs Henny