Tbilisi-Gudauri

7 oktober 2018 - Ananuri, Georgië

Het is best fris en ook nogal bewolkt. Na de koffie gaan we naar de Tbilisi Mall want daar is een Carrefour. Vergeleken met de winkels in Frankrijk is deze heel bescheiden maar het blijft een feestje. Allemaal lekkere dingen gekocht zoals kaas en verse broodjes.

Daarna rijden we naar Choporti want daar heeft Helma, een Zeeuws meisje, haar buitenverblijf. De laatste kilometers weg zijn een beetje hobbelig, langs de weg lopen koeien en varkens. Superleuk huis met prachtig zicht op de bergen. De middag gezellig kletsend doorgebracht. Aan het van de middag toch maar besloten om nog een stukje te gaan rijden over de Georgian Militairy Highway.

De route naar Kazbegi is heel mooi zeker nu de zon toch nog een beetje doorkomt. Het eerste stuk gaat door een dal, daarna ga je redelijk snel omhoog. In Gudauri, op 2100 meter, houden we het voor gezien voor vandaag. Het koste wat moeite om een overnachtingsplek te vinden, er wordt veel gebouwd om het ski-tourisme verder uit te breiden, maar uiteindelijk vonden we een plaatsje. Morgen gaan we verder.

Kilometerstand: 107961