Artasjat-Goght

29 september 2018 - Lusarat, Armenië

Vroeg de wekker af laten lopen om de zon te zien opkomen. Ook nu is het niet helemaal helder maar het eerste zonlicht op de Ararat is toch wel mooi.

Later beginnen we aan de rit naar Goght. Aan de weg zien we een wasstraat en daar is onze carvan hard aan toe. Na een uurtje zijn we weer schoon. We gaan door naar de Garni-tempel. Deze tempel werd in opdracht van een Armeense koning gebouwd. De constructie was verstevigd met loden staven en bleef daardoor 1500 jaar staan. Een beetje jammer dat ze toen het lood verwijderden om kogels te maken. De tempel verzakte en stortte door een aardbeving in. Bij de wederopbouw in de Sovjettijd is zo veel mogelijk origineel materiaal gebruikt.

We geven er voor vandaag de brui aan en rijden naar de camping in Goght. Min of meer per ongeluk slaan we af naar de Azat-vallei. Een ontzettend slechte weg; gelukkig rijden bergaf. Bergop zou niet gelukt zijn. Gelukkig is dat ook niet nodig. De camping is erg rustig en heeft goede voorzieningen. De rest van de dag en morgen blijven we hier staan niksen. Wel even de wasmachine volgegooid. Sandra, de Nederlandse die samen met haar man eigenaar is van de camping, gooit haar xl-wasmachine ook vol. De rest van de middag lekker buiten zitten en lezen.

Kilometerstand: 106957