Tamschy-Kochkor

27 juli 2018 - Bishkek, Kirgizië

Al heel vroeg kwamen de eerste zwemmers. Na de koffie naar het dorp gereden om brood te halen en de simkaart op te waarderen. Hoe het precies zit met de simkaarten hier is ons nog niet duidelijk. We hebben een maandabonnement voor onbeperkt internet maar toch moet je iedere week opwaarderen en 40 Som betalen voor je hotspot. Het gaat over een paar dubbeltjes dus het maakt niet uit.

Via Balykschy naar Kochkor gereden. Aan weerszijden een maanlandschap met dan ineens een prachtig stuwmeer. Kochkor is een rustig stadje maar wel met een goede bazaar voor verse groente.

Onderweg kregen we bericht dat het Song köl meer niet bereikbaar is voor campers. De weg is te slecht en sommige bochten te krap en de kans op schade daardoor te groot. Het alternatief is met een busje of een taxi in 1 dag op en neer. Jammer, daar overnachten bij de nomaden was wat ons betreft een van de highlights van Kirgizië.

Omdat we morgen om 9.00 uur in het dorp starten, zoeken we een plekje net buiten het dorp. De kinderen uit de omgeving vinden het geweldig en lopen en fietsen steeds heen en weer om hello naar ons te roepen.

Kilometerstand: 97427