Sheik Ali

14 september 2018 - Izad Khast, Iran

Lekker rustig uitslapen en ontbijten. Zodra we de deur opengooiden hadden we bezoek, twee zussen met aanhang. Ava is lerares Engels dus een gesprek was geen probleem. Natuurlijk allemaal even binnenkijken gevolgd door een uitnodiging om mee te gaan naar de grot. We hebben andere plannen dus we gaan niet mee.

Even later weer bezoek: 3 niet al te fris ruikende herders. Dat was wat lastiger want we verstonden elkaar niet. Nadat ze een poosje bij de camper gehangen hadden zijn ze toch maar verder gegaan. Daarna nog een kort bezoekje van een familie. Die waren snel tevreden en gingen een stuk verder hun kleedje neerleggen. De rest van de ochtend besteed aan huishoudelijk werk (was hard nodig).

Na de lunch naar de grot gelopen. Op het terrein ervoor de nodige Iraanse families maar ook wat nomadenfamilies. De grot zelf bezoeken was geen goed plan; mensen die terug kwamen waren allemaal drijfnat. We komen nog een keer terug met een waadpak. Ava en haar familie hadden snel door dat wij er ook waren en werden meteen naar hun kleed gedirigeerd. Thee met hen gedronken en interessant  gesprek gehad over God en de wereld.

Bij terugkomst troffen we vlak bij onze camper een familie met een tent aan. Na korte tijd kwam er meteen een bord eten onze kant op. Een uurtje later kwam keurig de toet. Zulke buren heb je wat aan.