Kopytkomo - Vilnius

21 juni 2018 - Vilnius, Litouwen

De langste dag van het jaar. Omdat het naar het oosten toe steeds later wordt, loopt de wekker iedere dag iets vroeger af. Vroeger wakker worden is moeilijk maar vroeger gaan slapen nog veel erger. In Litouwen is het een uur later dus dat gaat vanzelf.

Alle tanks geleegd en water getankt. Om 9.00 uur reden wel al. Een uitzondering voor ons. Via de noordkant het park uit. In Augustow boodschappen gedaan en de wijnvoorraad aangevuld. Net voorbij Holny Mejera via wegnr. 16 de grens over naar Litouwen Onderweg alleen gestopt om te lunchen.

In Vilnius hadden we een camperplaats vlak bij de stad gezien. Toen we daar aankwamen bleek het de plek te zijn waar we twee jaar geleden ook waren. Alleen zijn we toen doorgereden omdat er wrakken en opengebroken auto’s stonden. Niet echt een plek waar je je camper onbeheerd achterlaat.

Nu is het een keurig terrein met slagboom en videobewaking waar ruimte is voor 10 campers. En dat op 500 meter van de kathedraal. Gelijk weer een buurman die verlegen zat om een praatje. Heb ik maar aan Henk overgelaten.

Het was intussen 18.30 uur dus lekker de stad in om een terrasje te pakken. Met ruim 25 graden is het daar perfect weer voor. Gintonic voor mij; Grimbergen voor Henk. Goed te doen en met een borrelhapje erbij kunnen we het avondeten overslaan. Daar ook de eerste helft Argentinië - Kroatië gekeken. Op de terugweg nog een rondje door de stad gedaan. We zijn het er over eens dat we vorige keer te snel weggegaan zijn.

Kilometerstand: 90348