Göreme

2 november 2018 - Merkez, Turkije

Het wordt saai maar ook vandaag is het weer prachtig weer. Om 7.00 uur worden we wakker van het geluid van de gasbranders. Boven ons hoofd zweven tientallen ballonnen.

Om 10.00 uur gaan we wandelen. Eerst naar Göreme want daar begint het pad naar Uchisar. Göreme is echt tussen de rotsen gebouwd. Het is wel een leuk plaatsje maar wel heel toeristisch. Nu, buiten het seizoen, is het rustig. De route loopt door de Güvercinlik vadisi, ook wel Pigeon Valley. Leuke tocht maar geen duif te bekennen. Als we bij het eindpunt in Üchisar aankomen is het lunchtijd. We vinden een leuk restaurantje met uitzicht. En wat heel bijzonder is: op het menu geen köfte en kebab. Maar wel een heerlijke chardonnay. Daar moeten we morgen achteraan.

Als we aan een dolmuschauffeur vragen of hij naar Göreme gaat, zegt hij dat we 300 meter verderop moeten zijn. Maar hij vindt het blijkbaar zielig dat we dat eind moeten lopen en neemt ons mee. Na een ronde door het dorp worden we bij de goede bushalte gedropt. Van betalen wil hij niets weten. Terug in de stad halen we de camper op en gaan naar de camping. Lekker buiten in de zon zitten.